Municipiul Galați ramane un centru atractiv pentru investiții, proiecte comerciale și industriale, un excelent centru de tranzit la granita Uniunii Europene.
Cateva motive care pledeaza pentru Galați :
– Galati este un nod de tranzit și de transbordare având avantajul așezarii pe fluviul Dunarea, principala rută navală internă de transport a Europei;
– Regiunea Sud-Est, în care se află și Zona Liberă Galați, reprezintă o graniță importantă cu Republica Moldova și cu Ucraina, constituind astfel extremitatea estică a Europei continentale. Granita cu aceste state, apropierea și de Bulgaria la Sud, precum şi apropierea şi deschiderea la Marea Neagră, prin gurile de vărsare ale Dunării, pot constitui oportunităţi semnificative pentru investiţii comerciale, industriale şi de transporturi.
– Portul Galaţi este singurul port de pe sectorul maritim al Dunării inclus în reţeaua TEN-T core network. Reţeaua trans-europeana de transport ( TEN-T ) este un proiect al Uniunii Europene ce prevede crearea unei reţele complete de transport auto, feroviar şi naval. Reţeaua urmează să conecteze pe teritoriul Uniunii Europene infrastructura de transport, telecomunicaţii şi energie a statelor membre. Crearea acestor reţele are ca obiectiv, alături de interconectarea retelolor naţionale şi stabilirea de legături între punctele periferice ale Uniunii Europene şi zona sa centrală.
– Galaţi este principalul port românesc la Dunăre situat între km 157 şi km 145,5 pe malul stâng la Dunării, la confluenta râurilor Siret şi Prut cu Dunărea, la 7,5 Km de la graniţa cu Republica Moldova şi 13 mile marine pe apă de portul Reni din Ucraina.
– Portul Galaţi este un port fluvio-maritim, deschis atât navigaţiei fluviale cât şi celei maritime şi un centru nodal ce poate face legătura între Marea Nordului şi Marea Neagră.
– Galaţi este situat la o distanţă de numai 250 km de Bucureşti şi Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” din Otopeni, şi este conectat la reţeaua rutieră şi de cale ferată naţională.
– Galaţi constituie nodul de legătură al Coridorului VII de transport european cu reţeaua rutieră şi cale ferată a fostei Comunităţi a Statelor Independente ( CSI ). Sistemul de cale ferată cu ecartament larg – rusesc – ajunge direct în danele portuare ale orasului, lucru care permite transbordarea directă din vagoanele de tren în nave sau camioane. Zona Libera Galati este singura zona libera din Romania traversata de cale ferata cu ecartament larg – rusesc.
– Căile rutiere ale oraşului Galați au acces direct la centură de ocolire a municipiului şi către Vama Giurgiulesti situată, în imediata apropiere a Zonei Libere Galaţi, la doar 7 Km distanţă de centrul oraşului.
– Galaţi şi implicit Zona Liberă Galaţi, sunt conectate direct la portul Constanta pe cale navala prin intermediul canalului Dunare-Marea Neagră, legând astfel spaţiul sud-european ( mediteranean ) de Europa de Est. Zona Liberă Galaţi – joacă astfel, alături de întregul Port Galaţi, un rol de centru de tranzit şi feeder pentru Portul Constantă şi pentru schimburile comerciale cu statele ex-sovietice.
Contactati-ne ACUM pentru mai multe detalii despre posibilitatea de a concesiona sau inchiria terenuri in Zona Libera Galati