Port Galati poate deveni impreuna cu Zona Libera Galati un centru logistic major pentru tranzitul de marfuri
Un important proiect in valoare de peste 119 milioane de euro a fost depus spre evaluare catre Comisia Europeana. Proiectul vizeaza realizarea unui terminal multimodal in Portul Galati – cu legatura spre Zona Libera Galati.
Portul Galati a fost inclus ca nod important de transport in reteaua TEN-T si astfel, va avea acces la fonduri consistente din fondurile puse la dispozitie prin Mecanismul Conectarea Europei. Proiectul va fi cofinantat de Administratia Porturilor Dunarii Maritime ( APDM ) precum si de operatorii portuari SC Port Bazinul Nou SA si SC Metaltrade SRL – clienti importanti ai Zonei Libere Galati.
Prin realizarea acestui proiect se vor putea pune in valoare mai bine avantajele orasului si portului Galati, respectiv imbinarea cailor de navigatie de capacitate fluviala si maritima cu caile de transport terestre, rutiere si feroviare. Practic, prin amenajarile de interconectare ale infrastructurilor de transport se va realiza un veritabil nod penta-modal: fluvial, maritim, rutier, feroviar cu ecartament european si feroviar cu ecartament rusesc.
Din acest punct de vedere, Zona Libera Galati ofera deja pe teritoriul sau, agentilor economici romani si straini, acces la Dunare pentru transport fluvial si maritim, acces la reteaua nationala si internationala de drumuri rutiere, precum si, foarte important, acces direct cu posibilitate de conectare la calea ferata cu ecartament larg ( rusesc ) ce traverseaza suprafata Zonei Libere.
Impreuna cu facilitatile si avantajele specifice pe care le ofera Zona Libera Galati, noul proiect de dezvoltare a Portului Galati care se contureaza, va fi inca un atu important pentru atragerea fluxurilor de marfa catre orasul Galati. Mutarea rutelor de marfuri prin portul Galati ( implicit si prin Zona Libera Galati ) vor putea aduce economii importante la costurile de transport.
Galati este al doilea port mare cu acces la Marea Neagră si de aici pot pleacă fluxuri de marfă pe Dunare – Rin până la Marea Nordului, cu siguranţă s-ar putea gasi parteneri din Europa Centrala sau de Est interesati sa includa Galatii în rutele spre tarile din spaţiul ex-sovietic sau zona Mării Caspice şi chiar Orientul Îndepărtat, dar asta cu condiţia, desigur, a scurtării timpilor de operare, a unor modalităţi multiple de transport, a unor tarife accesibile, astfel încât, prin Galaţi, costurile de transport să fie mai mici decât prin alte variante
Mai multe detalii AICI
Putem redeveni aici, la Galati, un veritabil Port Liber asa cum Galatiul a mai fost in trecut.